środa, 11 maja 2016

Wrażenia z wizyty na Zamku i wystawy World Press Foto!

2016
Tak jak zapowiadam we wpisie Jak robić dobre zdjęcia, wybrałam się do Centrum Kultury Zamek w Poznaniu na wystawę World Press Foto. 

Jestem pod wrażeniem samego budynku, tego w jaki sposób fizycznie budynek się zmienił. Od dawna tam nie zaglądałam i przeoczyłam moment inwestycji. Całość prezentuje się bardzo nowocześnie i nie odbiega od zachodnich budynków kulturalnych. 
2016
W budynku porozkładane są "poduchy", z których chętnie korzysta głównie młodzież, tzn. siedziałam!

Jako, że mamy wiosnę i słoneczko świeci, skorzystałam z leżaka wystawionego przed Zamkiem, gdy okazało się, że wystawa rozpoczyna się o 12, a nie jak jest na stronie internetowej od 11... Cóż, mały zgrzyt, ale poradziłam sobie. Dobrze mieć zawsze książkę w torbie.

Wystawa World Press Foto 2016 w Poznaniu

Jak zawsze wystawa jest wstrząsająca, poruszająca, wymagająca skupienia i uwagi. 

Nie oczekujcie pięknych zdjęć w stylu Instagrama. Tutaj, owszem zdjęcia zwracają uwagę kompozycją, kolorem, ale to TEMAT ZDJĘCIA jest najważniejszy. Niestety największe wrażenie robią ujęcia z terenów objętych konfliktami militarnymi, czyli prościej: z wojny. Odkąd mam dzieci, nie mogę patrzeć na patrzeć, nie mogę stać i spokojnie patrzeć na fotografie, na których widać cierpienie i beznadziejną sytuację maluchów. Nie mogę. A takich ujęć w tym roku jest sporo na WPF.

Podobały mi się wszystkie zdjęcia reporterskie dnia codziennego, prezentujące ważne wydarzenia na przestrzeni dłuższego czasu. Historia kobiet wykorzystywanych seksualnie w armii amerykańskiej, albo lesbijek, które razem były w ciąży. Nie będę wdawać się w szczegóły, to trzeba zobaczyć!

Przygotujcie się na fotografie trudne w odbiorze, ale poruszające poprzez historie, które opowiadają. 
2016
Tu jesteś, czyli Centrum Kultury Zamek w Poznaniu czeka na Ciebie z wystawą do 21.05.2016
world press foto 2016
Schodami, w lewo, na piętro...

Pozdrawiam.
Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)