sobota, 14 lipca 2012

Pomysł na pierś z kurczaka z ryżem!

dieta redukcyjna
Jeśli tak jak ja macie często problem z wymyśleniem czegoś konkretnego na obiad, a zarazem szybkiego, to polecam przepis mojej mamy. Pierś z kurczaka z papryką (czasami dodaję brokuły jeśli mam), a do tego ryż.


Kurczak Soni


Składniki:

  • pierś z kurczaka (u mnie dzisiaj był filet z indyka) 
  • 2 duże czerwone papryki, lub mieszne
  • pół cebuli
  • jeden duży pomidor
  • można dodać np. brokuły
  • przyprawa do kurczaka Kamis (dałam dwie płaskie łyżeczki)
  • ryż, ja lubię Basmati
  • olej do smażenia

Wykonanie:


Pokrojonego w paski "kuraka" obtaczamy w przyprawie Kamis i wkładamy do lodówki. 
W tym czasie myjemy i kroimy w paski paprykę, a cebulę w kostkę. Pomidora dzielimy na ćwiartki. Na początku podsmażamy cebulkę, dodajemy kurczaka (indyka) i smażymy, aż się lekko zrumieni. Dodajemy paprykę i pomidora. Dusimy na małym ogniu do miękkości (ja chyba dzisiaj godzinę, ale nie sprawdziłam, sorry).
W tzw. międzyczasie gotujemy ryż w osolonej wodzie.
Gotowy ryż nakładamy na talerz, a na to mięso paprykowo - pomidorowe. Mniam, mniam...

Uprzedzam, że danie nie jest jakoś specjalnie estetyczne, wizualnie duży minus, ale smakuje mi STRASZNIE!
kurczak z papryką i ryżem
Smacznego!

Ps. Jaś zjadł całą swoją porcję!
***
Udanego weekendu:)

2 komentarze:

  1. robi sie bardzo krótko
    (godzina to za długo)pichce do czasu aż papryka zmięknie a to chwila ,
    mi zrobienie tego obiadu zajmuje mniej wiecej tyle co ugotowanie ryżu , przepis fajny można dodac różne kolory papryk i pieczarki oraz jakąś zieleninkę typu koperek albo natke pietruszki
    siostra wiola

    OdpowiedzUsuń
  2. O mamo, czas na śniadanie a mi ślinka cieknie na takiego kurczaczka ;) wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)