środa, 1 czerwca 2016

Jak zrobić naturalny dżem truskawkowy?

Sezon na truskawki trwa, więc zajadam się nimi codziennie. Poza pieczeniem ciast i babeczek, zrobiłam również dżemy truskawkowe. Jedna partia powstała z użyciem cukru żelującego, ale zrobiłam też wersję bez takich dodatków. 
Co roku robię domowe dżemy i za każdym razem myślę, że wystarczy ich na całą zimę. Cóż, nie udaje się ;)


Dżem truskawkowy bez dodatków żelujących


Taki dżem jest prosty w przygotowaniu, ale zdecydowanie wymaga więcej czasu niż wersja z użyciem cukru żelującego. Musicie wygospodarować ok 1,5 -2 godziny na samo gotowanie, plus oczywiście czas na przygotowanie. 

Potrzebne składniki na 100 % naturalny dżem

  • truskawki - 1 kg 
  • cukier - 500 g, myślę, że nawet 400 g wystarczy
  • cytryny - 2 sztuki

Jak zrobić naturalny dżem truskawkowy?

  1. Umyj i oczyść z szypułek truskawki. Pokrój na kawałki i włóż do garnka.
  2. Truskawki wymieszaj z cukrem i sokiem z cytryn, wymieszaj dokładnie i odstaw na ok 2 godziny, aby puściły sok.
  3. Po ok 2 godzinach zagotuj truskawki (z sokiem, który puściły), a potem zostaw na palniku, zmniejszając temperaturę. Truskawki muszą pyrkać.
  4. Po ok godzinie sprawdź czy odpowiada Ci gęstość dżemu. W tym celu wyłóż łyżeczkę truskawek na schłodzony w lodówce talerzyk. Gdy masa wystygnie, będziesz wiedzieć czy Ci odpowiada. (Sama gotowałam truskawki ok 1, 5 godziny).
  5. W tak zwanym międzyczasie umyj i wyparz słoiki.
  6. Gotowy dżem nakładaj do suchych już słoików, wytrzyj dokładnie brzegi i zamykaj dokładnie.
  7. Słoiki układaj na ściereczce do góry dnem i pozostaw do ostygnięcia. Gotowe!
Taki dżem można łatwo urozmaicić dodając np. trochę rabarbaru, albo wanilii. Ja lubię taki "czysty",  jest idealny do naleśników! 

A jaki jest Wasz ulubiony smak dżemu?

Pozdrawiam.
Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)