czwartek, 7 lutego 2013

Tłusty czwartek

     Tego dnia większość czuje się rozgrzeszona pałaszując kolejnego pączka bądź faworka. Każdy ma swoje ulubione przepisy, cukiernie i sklepy.
Wczoraj na osiedlu dało się zauważyć wzmożony ruch w spożywczych. Dookoła mamy z dziećmi, tłumaczyły, że jutro jest taki dzień, że TRZEBA upiec COŚ. Zadziwiająca presja?!
     Poddałam się tradycji i upiekłam pączusie, które pamiętałam z zajęć ZPT w szkole podstawowej. W końcu udało mi się zdobyć przepis...

Serowe mini pączki
Zdjęcie zrobione telefonem, wieczorem...

Składniki:
  • 300 g serka homogenizowanego
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g mąki
  • 500 ml oleju do smażenia
  • cukier puder
Wykonanie:

1.Serek mieszamy z ekstraktem waniliowym, dodajemy jajka, mąkę i proszek do pieczenia. Dokładnie mieszamy, aby nie utworzyły się grudki.
2. Rozgrzewamy mocno olej w garnku i łyżką nakładamy małe kleksy masy.
3. Każdą porcję smażymy jakieś 4-5 minut, aż się zrumienią.
4. Usmażone rozkładamy na płaskim talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem, który wchłonie nadmiar tłuszczu.
5. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

3 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Az mi już ślinka leci! Zaraz sama zabieram się za pieczenie - w planach mam chrusty i oponki.
    Życzę dziś smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam! My już po uczcie pączkowej :)
    Skąd masz taki piękny szablon???

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)