piątek, 15 kwietnia 2016

Batoniki z kaszą jaglaną i amarantusem

Dawno nie pokazywałam Wam żadnego przepisu, ale dopiero dziś udało mi się zrobić coś jadalnego. Uwielbiam słodkie do tego stopnia, że muszę zjeść codziennie choćby 3 kostki gorzkiej czekolady. Moje dzieci też się dopraszają o małe co nieco, dlatego ciągle kombinuję, żeby zrobić coś "przy okazji zdrowego". 


Sporo ostatnio czytam o zdrowym odżywianiu, glutenie, alergiach pokarmowych i sposobach, aby temu zaradzić. Ciągle szukam zdrowego środka między tym co zdrowe, a wygodne! Tak, właśnie wygodne. Leniwa jestem kuchennie, ale pokusa robienia słodyczy, a przede wszystkim ich pochłaniania jest większa.

Kilka dni temu trafiłam na ciekawą rozmowę w TV na temat amarantusa, gdzie były również pomysły na wykorzystanie go w deserach. Od razu zapaliła mi się lampka, że to coś dla mnie! Zakupy zrobiłam, batoniki przygotowałam. Chętnie się z Wami podzielę przepisem. Idealnie pasują do mojej ulubionej Inki Błonnik i nowego magazynu Twój Styl.  Mniam, mniam!


O właściwościach kaszy jaglanej i amarantusie możecie poczytać pytając wcześniej wujka Google ;)

Batoniki z ekspandowaną kaszą jaglaną i amarantusem w czekoladzie


Składniki:
  • olej kokosowy 60 g
  • masło orzechowe 90 g
  • miód 80 g
  • kakao 35 g
  • kasza jaglana ekspandowana 30 g
  • amarantus 30 g
  • szczypta soli

Wykonanie:

W garnku musisz rozpuścić olej kokosowy, masło orzechowe i miód. 
Potem dodaj sól i kakao, wymieszaj dokładnie, żeby nie było grudek.
Do masy wsyp kaszę i amarantus, wymieszaj dokładnie.
Powstałą masę przelej do prostokątnej foremki wyłożonej papierem do pieczenia, dokładnie wyrównaj, przyklep. (Moja foremka była długa, podłużna, ale można kwadratowe).
Wstaw do lodówki na przynajmniej godzinę. 
Przed podaniem należy całość pokroić w formę batoników. 
Przechowuj batoniki w lodówce ze względu na zawartość oleju kokosowego, który szybko się topi.



Z przepisu powstało 10 batoników.

Jedna porcja zawiera:

  • ok. 165 kcal
  • ok. 12,5 węglowodanów
  • ok. 10,7 tłuszczy
  • ok. 3,9 białka 


Zdaję sobie sprawę, że nie są to batoniki FIT, bo ilość tłuszczy i węglowodanów na takie małe "coś" lekko zawyżona, ale myślę, że warto. Dla dzieci, dla gości, dla siebie jedna porcja do kawy w ciągu dnia również będzie ok. O ile skończycie na jednym... ;) 

Życzę smacznego!
Ula




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)