czwartek, 12 maja 2016

Pytania o Hollywood, czyli Ania Wendzikowska o gwiazdach!

Anna Wendzikowska i jej książka
Panią Anię znam z Dzień Dobry TVN, gdzie oglądałam jej wywiady z gwiazdami. Pamiętam dokładnie jej wizytę w studio, gdzie opowiadała o swojej książce, którą właśnie skończyłam czytać. Jak to u mnie, wszystko z poślizgiem, bo premiera była w 2014 roku...


Nie ważne kiedy, ważne, że kupiłam, przeczytałam i jestem bogatsza o wiedzę o gwiazdach!

Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic


Ta książka to idealne dla mnie połączenie: książka i aktorzy, a do tego spora dawka wiedzy na temat machiny promocyjnej filmów zza kulis. Uwielbiam wszystkie takie informacje, a Pani Ania wyczerpująco wyjaśnia jak działa ten biznes. 

Książka składa się z kilku tematycznych rozdziałów. 

Pierwszy z nich to historia samej Pani Anny Wendzikowskiej. Dowiedziałam się jak to się stało, że została specjalistką od wywiadów z gwiazdami, jak sobie radzi z częstymi podróżami i czy dziennikarze się przyjaźnią? Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, bardzo inspirujący i motywujący rodział!

Drugi rozdział jest poświęcony wywiadom od kuchni, czyli co to jest junket, jak i gdzie się odbywa itd. itp. Chyba najbardziej interesujący fragment książki, bo ja uwielbiam takie zakulisowe historie. 

Gwiazdy.

książka anny wendzikowskiej
Źródło
To chyba jedno z moich marzeń, które nigdy się nie spełnią - siedzieć OKO W OKO ze swoimi ulubionymi aktorami. Nie musiałabym zadawać pytań, wystarczyłoby tylko "poczuć" ich magię. Ech... Z marzeniami trzeba uważać, bo jak napisała sama Pani Ania:
"Oglądanie filmów, czy seriali, czytanie wywiadów w kolorowych magazynach już nie jest takie jak wcześniej, kiedy się wie, jaki aktor jest naprawdę, a nie tylko jakim się chce przedstawić. Ktoś jest niski, ktoś ma pryszcze, ktoś stri fochy, a jeszcze ktoś ma inteligencje orzeszka ziemnego. Ta konfrontacja bajki, za jaką zawsze uważałam Hollywood, z rzeczywistością, jest dla mnie tak samo ciekawa, jak i przykra". 
Mimo wszystko, chętnie posiedzę obok Meryl Streep i Brada Pitta...

Każda gwiazda to osobna historia w książce, subiektywna, ale jak najbardziej dla mnie wiarygodna. Dostajemy krótką notkę biograficzną i całą otoczkę odnośnie spotkania i wywiadu. Bardzo interesujące, jak najbardziej mi się podobało. Aż nabrałam ochoty, aby obejrzeć wszystkie te wywiady. 

Zdjęcia.

książka anny wendzikowskiej
Źródło
Oczywiście w książkach o gwiazdach nie mogło zabraknąć zdjęć. Fajnie, że były robione w czasie wywiadów, więc dokładnie wiadomo przy okazji jakiego filmu było spotkanie. Gwiazdy są wtedy bardziej "naturalne" niż na pozowanych zdjęciach w magazynach czy też na czerwonym dywanie. Czyli duży plus!

Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic Anny Wendzikowskiej to książka obowiązkowa dla każdego fana kina. Jeśli fascynują Cię gwiazdy, niekoniecznie ze strony prywatnej, chcesz widzieć jakie sprawiają wrażenie, czy są zwyczajnie fajni - to przeczytaj koniecznie!

Anna Wendzikowska ma dar opowiadania, jest konkretna i dowcipna. Przy okazji zastanawiam się jak Ona wytrzymuje to tempo pracy?

Sama książka została bardzo ładnie wydana (Grupa Wydawnicza K.E.LIBER), chociaż trafiłam na kilka literówek. Poza tym trudno się przyczepić. ;)
Myślę, że książka idealnie się nadaje do spakowania w podróż. Niewielkie podrozdziały i krótkie notki sprawią, że nie będzie problemu z przerwaniem czytania w razie potrzeby. Idealna do pociągu / samolotu, na plażę, do łódki, albo na hamak. Polecam gorąco!

Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)