czwartek, 19 maja 2016

Jak zachować się w teatrze?

Odpowiedź na pytanie tytułowe otrzymacie w Teatrze Polskim w Poznaniu. Wystarczy, że wybierzecie się na "Drugi Spektakl" w reżyserii Anny Karasińskiej. Głównymi bohaterami są bowiem widzowie.


Drugi spektakl reż. Anna Karasińska


Jak wejść do teatru, jak znaleźć właściwe miejsce, w jaki sposób usiąść, jak pokonać duszący kaszel w trakcie spektaklu, czy wreszcie jakimi oklaskami nagrodzić aktorów. Wszystkiego dowiecie się pomiędzy charakterystycznymi dzwonkami. Całość wygląda bardzo humorystycznie, więc śmiech na sali nikogo nie dziwi.

Źródło
*Spokojnie - to nie ja zrobiłam to zdjęcie! Nie wpadłabym na pomysł wyjęcie aparatu, czy zwyczajnie komórki w czasie spektaklu. Zdjęcie pożyczone ze strony Teatru Polskiego! 

W drugiej części spektaklu jeden z aktorów siada na widowni i zadaje pozostałym zadania do zagrania: od prostych emocji, po abstrakcję. Wyglądało to jak przesłuchanie do szkoły teatralnej... 

Podziwiam aktorów teatralnych, bo tutaj nie ma dubli, są blisko widzów, muszą zagrać często bardzo odległe emocje w krótkim czasie tak, aby przekonać widza do swojej postaci. Dla mnie sytuacja nie do pomyślenia...

Teatr Polski w Poznaniu


Od jakiegoś czasu Teatr Polski w Poznaniu ma nowego dyrektora artystycznego. Dla takiej ignorantki jak ja (przyznaję się bez bicia!) ta wiadomość nie zrobiła wrażenia. Ba! Jako, że nie jestem fanką telewizji to informacja, że Pan Maciej Nowak rządzi tu repertuarem nie podziałała na mnie ekscytująco. Zwyczajnie nie znam dokonań Pana Macieja. Jedynie wiadomość, że jest bohaterem książki podziałała elektryzująco. Cała ja i moje upodobanie biografii. 

Moje ostanie wizyty w teatrach miały miejsce tak dawno, że spuszczam zasłonę milczenia. Postanawiam zmienić tę sytuację, bo widzę, że w Poznaniu sporo się dzieje. Nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. Możecie być pewni, że co jakiś czas opiszę tu to i owo z teatru.


Na przedstawienie "Drugi Spektakl" zostałam zaproszona przez Teatr Polski w Poznaniu za co z tego miejsca bardzo dziękuję. 

Jestem ciekawa jak u Was wygląda sytuacja z oglądaniem przedstawień, z teatrem? Lubicie, chodzicie, czy raczej jest Wam obojętny? Jeśli macie czas to zostawcie komentarz. Chętnie poczytam.
Pozdrawiam serdecznie.
Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)