środa, 13 października 2010

Kilka słów powitania

Witam serdecznie,

Bardzo ciężko jest się przedstawić. W życiu realizujemy kilka ról społecznych, które jakoś tam nas opisują. Na początku byłam córką, potem siostrą. Jestem żoną, przyjaciółką. Niedługo zostanę mamą (a właściwie to powinnam napisać, że już  jestem). Jestem pedagogiem z wykształcenia. Jestem "Panią" mojego kota, nazywa się Tobi. Należę też do tych osób, które chyba nigdy nie pojmą na czym polega spalony w piłce nożnej. Z resztą nie, żeby mnie to jakoś szczególnie interesowało. W przeciwieństwie to męża, który  lubi każdy, sport a siatkówkę kocha. I nie ustaje w nauczeniu mnie zasad np. snookera. Kocham przyrodę, cieszę się, że tegoroczne wakacje spędziłam w dużej części w lesie nad jeziorem, na działce teściów. Muszę jednak zaznaczyć, że lubię mieć w pobliżu sklepy, targ, bo bez zakupów nie wyobrażam sobie życia. 
Zrobiła się już jesień, dni są coraz krótsze. Postanowiłam wieczory przeznaczyć na analizę zgromadzonych przepisów, aby następnego dnia je realizować. Zamierzam chwalić się na blogu moimi postępami. Oj mam nadzieję, że takie będą. Muszę się bowiem przyznać, że nie za bardzo ogarniam chaos kuchenny. Lubię dokładne przepisy, do szału doprowadzają mnie uwagi babci, mamy, czy siostry: trochę mąki, jajka 2-3, itd. Gotowanie zaczyna sprawiać frajdę, gdy coś wychodzi, ktoś pochwali. Do tego trzeba mieć jednak czas, nie znoszę pichcić pod presją. Na dobry początek podaję przepis na kotlety mielone z indyka w sosie kurkowym.



KOTLETY MIELONE Z INDYKA W SOSIE KURKOWYM
Składniki:
  • zmielona pierś z indyka
  • 2 czerstwe bułki
  • 2 jajka
  • sól 
  • pieprz
  • olej
  • bułka tarta
   sos:
  • kurki suszone lub świeże
  • kostka rosołowa
  • śmietana 32% lub 18%
  • cebula
  • masło

Wykonanie:

Mięso wymieszać z rozmiękczonymi bułkami, jajkami, solą, pieprzem.Uformować kulki i obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na oleju, aż się kotlety zarumienią.
Sos: 
Na maśle poddusić poszatkowaną cebulę, dodać bulion. Zagotować i zmiksować. 
Kurki oczyścić, zamoczyć na pół godziny. Pokroić, poddusić na maśle i dodać do cebuli z bulionem. Sos doprawić solą, pieprzem. Gotować na wolnym ogniu ok. 15-20 minut. Pod koniec zabielić śmietaną.
Kotlety polane sosem podaję z ziemniaczkami posypanymi koperkiem. Mniam mniam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)