środa, 15 czerwca 2016

Klasyczna tarta z mascarpone i malinami

przepis na tartę z malinami
Nie raz, nie dwa na różnych blogach spotykałam się z tym przepisem, albo jego odmianą (z truskawkami), ale jakoś "było mi nie po drodze". W końcu się udało, a wszystko dzięki dziewczynom ze szkolenia. :)

Klasyczna tarta z mascarpone i malinami


To co mi odpowiada w niej najbardziej to niewielka ilość składników. 

Ciasto: 
  • 150 g mąki
  • 30 g cukru
  • 125 g schłodzonego masła
Krem:
  • ok. 400 g serca mascarpone
  • 1,5 tabliczki białej czekolady (udało mi się kupić tylko taką z mini ciasteczkami)
  • maliny (u mnie mrożone)

Jak zrobić tartę?

tarta z mascarpone, białą czekoladą i malinami

  1. Na początek spód, czyli połącz składniki ciasta. Zdecydowanym ruchem zagnieć produkty i schowaj do lodówki na 1,5 godziny.
  2. W tzw. międzyczasie roztop czekoladę w kąpieli wodnej, ostudź i dopiero wtedy połącz z serkiem mascarpone. Schowaj do lodówki. 
  3. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wyjęte ciasto z lodówki rozwałkuj i położ na blaszce do pieczenia tarty wysmarowanej masłem. Nakłuj ciasto widelcem i piecz 20 minut, aż się lekko zrumieni. 
  4. Upieczone ciasto wystudź (to był wietrzny dzień, więc u mnie poszło szybko...), a następnie nałóż krem, który czeka grzecznie w lodówce. 
  5. Na sam koniec ułóż na wierzchu maliny. 
  • Przechowuj w lodówce!
  • Maliny można spokojnie zastąpić truskawkami, borówkami ;)
  • Proponuję do ciasta zrobić dobrą kawę! Smacznego!!!
    tarta z mascarpone, białą czekoladą i malinami
  • Pozdrawiam.
  • Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)