czwartek, 24 maja 2012

Mniam, mniam

Uwielbiam maj, uwielbiam tę porę roku, uwielbiam pojawiające się owoce i warzywa.
Każdy kto zna mnie trochę dłużej to wie, że "mam słabość" do kalafiorów, brokuł, pomidorów i ciasta francuskiego. Właściwie to w różnych konfiguracjach te produkty pojawiają się na naszym stole codziennie. Dzisiaj zaproponuję Wam przepis wyciągnięty ze stosu innych czekających na swoją kolej, oczywiście przerobiony przeze mnie. Jest to doskonała propozycja na obiad, bądź też kolację. Wybaczcie brak zdjęcia, ale jak wyjęłam danie z piekarnika to nie mogłam się powstrzymać od jedzenia. Nie miałam siły szukać aparatu...

Tarta brokułowa
Składniki:

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • jeden spory brokuł
  • 3 jajka
  • 200ml śmietany 30 proc. (wystarczy 18proc.)
  • sól, pieprz
  • bazylia (dałam świeżej kilka listków, ale można suszonej)
  • kawałki kurczaka (miałam upieczoną pierś dla Jasia)
Wykonanie:
Wkładamy brokuł do wrzątku na 4. minuty. W tym czasie mieszamy śmietanę z jajkami i doprawiamy. 
Rozkładamy ciasto francuskie na formie do pieczenia (są takie do tart okrągłe, ale ja mam owalną i też jest ok). Wystające brzegi odkładamy. Na cieście układamy brokuł, kawałki kurczaka i wszystko zalewamy masą śmietanowo - jajeczną. Posypujemy świeżą bazylią. Na wierzchu układamy ścinki ciasta francuskiego i wkładamy do rozgrzanego do 220 stopni piekarnika (ja ustawiam termoobieg). Po piętnastu minutach danie jest gotowe! Mniam, mniam

Uwagi:
Można dodać też plasterki pomidora, będzie bardziej kolorowo:) 
Można właściwie dodawać swoje ulubione składniki, zamienić śmietanę na mascarpone, itd. 
Polecam
Jestem ciekawa Waszego ulubionego dania o tej porze roku...

Pozdrawiam słonecznie...

1 komentarz:

  1. na szybki obiad w taki upal lubię ziemniaki jajko sadzone i sałatę ze śmietanka albo jogurtem .
    pyszna jest też botwinka ale nie każdy lubi zupy
    wiola

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)