poniedziałek, 11 marca 2013

Przeczytane - Siostra Rosamund Lupton

Skończyłam czytać debiutancki thriller Rosamund Lupton "Siostra". Na początku muszę wspomnieć, że bardzo dużo oczekiwałam od tej książki, bo wcześniej przeczytałam "Potem", która zrobiła na mnie dobre wrażenie.


O czym? 


"Siostra" to zapis poszukiwań tytułowej bohaterki, Tess, a potem jej mordercy. Zaczyna się spokojnie, ale potem akcja nabiera tempa i nie zwalnia, aż do zaskakującego finału.

Narratorem powieści jest Beatryce, siostra zaginionej, która nie wierzy w jej samobójstwo co sugerują od początku policjanci. Przeprowadza swoje śledztwo, a przy okazji odsłania więzi łączące poszczególne postacie. Cała intryga jest misternie ułożona, mamy do czynienia z silnymi emocjami i tajemnicami, a wszystko to podane w takim mrocznym klimacie.

Główna bohaterka nie tylko szuka siostry, ale odkrywa także siebie. Poznając życie Tess, zmienia swoje... Mamy więc tutaj do czynienia nie tylko z kryminałem, ale można powiedzieć, że to thriller psychologiczny. Czyta się to jednym tchem, zdania przemykają, bo czytelnik jest wewnątrz akcji.

Czy warto?


"Siostra" Rosamund Lupton to książka, którą z czystym sumieniem mogę polecić! Osobiście nie mogę się doczekać chwili, w której sięgnę po kolejną powieść tej autorki.

Dodatkowo:


Podobają mi się okładki książek Pani Lupton. Intrygują...

Dziękuję za odwiedziny.
Pozdrawiam z Poznania

3 komentarze:

  1. Miałam ogromną ochotę na tę książkę. I dzięki Twojej recenzji utwierdziłam się w przekonaniu, ze warto.

    P.S> Podobno Weltbild (wchłonięty przez Świat Książki) kończy swoją działalność. Ubolewam nad tym. To była bardzo dobra księgarnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się za nią rozejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Potem wspominam bardzo mile, ale na Siostrę dopiero poluję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)