poniedziałek, 10 września 2012

Na słodko

     Poniedziałek od rana jasny, słoneczny i ciepły. Oby tak dalej, bo w takie dni mam więcej energii.
Dzisiaj dam Wam przepis na pyszny sernik z brzoskwiniami, który podpatrzyłam tu. W końcu zrobiłam placek, który zjedliśmy do ostatniego kawałka. To lubię!


SERNIK Z BRZOSKWINIAMI W KAKAOWYM CIEŚCIE

Składniki:

Ciasto:
1 1/2 szkl. mąki pszennej
1 łyżka cukru
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
100 g margaryny
1 jajko

Masa serowa:
500 g sera mielonego z wiaderka
1/2 szkl. cukru
2 jajka
1 opakowanie budyniu waniliowego
400-500 g brzoskwiń

Ciasto: Zmiksować mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia razem z masłem. Dodać jajko i ponownie zmiksować. Powstanie coś w rodzaju kakaowej kruszonki. Ok. 2/3 tej kruszonki wysypać do foremki (wykorzystałam okrągłą) wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie ugnieść łyżką. Pozostałą część zagnieść i włożyć do zamrażalnika. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 15 min. Wyjąć i chwilę przestudzić.

Masa serowa: Ser, cukier, jajka i budyń delikatnie zmiksować. Z brzoskwiń usunąć pestki i pokroić owoce na mniejsze kawałki. Dodać do masy serowej i wymieszać. Wyłożyć na upieczony spód. Na wierzch zetrzeć na tarce zamrożone ciasto i całość wstawić do piekarnika na ok. 45-50 minut.
Zdjęcia nie mam, bo nie mogłam się wyrobić czasowo przed przyjazdem rodziców. W ciągu 3 godzin upiekłam ciasto, skroiłam sałatkę schrzanioną, a do tego przygotowałam zapiekankę na obiadokolację. Dobrze, że Jasiu grzecznie spał, no grzecznie się bawił.
***
Dziękuję za odwiedziny. Życzę udanego tygodnia!!!
Ps. Kolejne nowości papierowe do zgarnięcia tu.

1 komentarz:

  1. miło mi, że skorzystałaś z mojego przepisu i cieszę się, że sernik posmakował:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)