wtorek, 19 marca 2013

Mam to za sobą!

     To moje pierwsze spotkanie z pisarstwem Shirley MacLaine...

     I myślę, że ostatnie!

     "Mam to za sobą" to rodzaj poradnika, jak żyć z elementami biografii. Nie tego się spodziewałam po laureatce Oskara. Książka sprawia wrażenie bałaganiarskiej, co z kolei nie pomaga w rozumieniu wygłaszanych przez autorkę poglądów... A te są dosyć oryginalne. 

Aktorka ma bzika na punkcie końca wieku, tajemnicy Majów, dzieli się wiarą w reinkarnację, mówi o swoich wcześniejszych wcieleniach. Najfajniejsze są momenty, gdy wspomina wielkie gwiazdy Hollywood i wielkiej polityki. Niestety mało tego w tej książce, zdecydowanie za mało...

Przytoczę fragment, który doskonale oddaje "nastrój i klimat" książki:

"Myślę, że wciąż jestem obserwowana w każdy możliwy sposób przez wojskowe siły specjalne, na wszelki wypadek, gdyby przybysze z odległej planety postanowili jednak pewnego dnia mnie porwać." 

     Może nie jestem dostatecznie "oświecona", ale książka mnie irytowała, męczyła, a chwilami śmieszyła. Gdyby nie to, ze kosztowała na wyprzedaży 5 zł, to teraz chyba bym sobie włosy z głowy wyrywała. Strata pieniędzy, a właściwie czasu. Nie polecam, no chyba, że kogoś interesują metafizyczne wyznania podstarzałych gwiazd kina...
***
     W Poznaniu ponownie mamy zimę. Śnieg prószy i nie chce przestać. Dzisiaj cały dzień najchętniej bym przespała, bo nawet czytać mi się nie chce. 

     Energii starczyło mi na obejrzenie jednego odcinka Gotowych na wszystko. Uznałam ostatnio, że dawno nie oglądałam żadnego serialu. Postanowiłam obejrzeć coś "starego" i kultowego! Oglądaliście? Jak wrażenia? Macie swojego ulubionego bohatera? Jestem po 3 odcinku i nie wiem czy się wciągnę na tyle, aby zobaczyć wszystkie sezony...

Pozdrawiam ciepło. 



1 komentarz:

  1. ja mam gdzies chyba jakies odcinki, ale ogladalam na necie. wciagnelam sie bardzo, ale czasu mi brakuje teraz i jakos nie ogladałam ostatnio. może czas do tego wrócić?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)