wtorek, 5 lutego 2013

Kulinarnie

     Odkąd jestem w ciąży robienie obiadów to wątpliwa przyjemność. Nadwrażliwość na zapachy zniechęca do pichcenia, mimo tego jeść trzeba. Postanowiłam zrobić danie, które jadłam dawno temu w pewnej knajpie. Oczywiście mój przepis różni się od oryginału, ale idea pozostała.

Roladki z kurczaka ze szpinakiem
Składniki:
  • piersi z kurczaka (wykorzystałam 3 szt.)
  • szpinak mrożony 1/2 opakowania
  • mała cebula
  • ser feta (1/3 opakowania)
  • przyprawa do kurczaka (u mnie Knorr)
  • sól, pieprz
  • ostra papryka (szczypta)
  • gałka muszkatałowa (szczypta)
  • oliwa z oliwek do smażenia
Potrzebne:
nóż, deska do krojenia, folia aluminiowa, folia spożywcza, piekarnik ;P

Wykonanie:

1. Cebulę pokrój w drobną kostkę i podsmaż na patelni, dodaj odmrożony szpinak. Dopraw do smaku serem feta, ostrą papryką, gałką muszkatołową.
2. Piersi z kurczaka umyj, oczyść z błon oraz tłuszczu i osusz. Następnie rozbij dokładnie tłuczkiem (warto zrobić to przez folię spożywczą!).
3. Powierzchnię kurczaka dopraw do smaku odrobiną przyprawy do kurczaka, po czym ułóż na niej warstwę szpinaku. Pierś zroluj, zawiń w folię aluminiową. Końcówki folii zakręć tak, aby powstał cukierek. Piersi umieść w nagrzanym do 200°C piekarniku na 20 – 30 minut.
4. Roladki proponuję podać z ryżem i ugotowanym brokułem z sosem koperkowym.
( Na moim zdjęciu sos koperkowy bez koperku ;P)
SMACZNEGO!!!

Ps. Danie jest lekkie, mój synek zjadł mega porcję. 
***
Dziękuję za odwiedziny.

3 komentarze:

  1. Świetne danie!
    A ciąży gratuluję z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbia, gratuluję Maluszka w brzuszku !

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi smakowicie :)) Może skorzystam z Twojego przepisu bo nie jadłam jeszcze kuraka ze szpinakiem. A kursik na motylka zeskanowalam i umieściłam w poście. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)