niedziela, 2 stycznia 2011

Urodzinowo

ciasto do kawy
Wyjątkowy to rok, ponieważ generalnie zapomniałam o swoich urodzinach. Tzn. wiedziałam, że mam, ale niewiele o nich myślałam. Zawsze na koniec roku robiłam bilans, martwiłam się duperelami, generalnie łapałam tzw. doła. Teraz stało się inaczej, bo wszystkie myśli skoncentrowałam na ciąży, tym, że mija mi termin porodu. Jakoś tak niepostrzeżenie nadszedł dzień urodzin i jest świetnie! 

Z okazji urodzin postanowiłam upiec placek do kawki, który znalazłam tu. Ciasto wyszło pyszne...Mniam, mniam..

CIASTO JOGURTOWE 

Składniki:

  • 3 jajka
  • 1 mały kubek jogurtu naturalnego (ok. 150 g)
  • 1/2 szkl. oleju słonecznikowego
  • 240 g cukru (dałam ok. 140 g)
  • 240 g mąki pszennej luksusowej 
  • 1/2 opakowania proszku do pieczenia (dałam ok. 2-3 łyżeczki)
  • ok. 1/2 łyżeczki soli 
  • sok z 1/2 cytryny
Wykonanie:

W misce mieszam mąkę, proszek do pieczenia i sól. 
Jajka wbijam do dużego naczynia i ubijam mikserem, żeby się połączyły. 
Dodaję jogurt i miksuję. 
Następnie dodaję olej i znowu miksuję. 
Dosypuję cukier, dodaję sok z cytryny i ponownie ubijam. 
Mąkę z dodatkami dodaję do masy jajecznej ciągle ubijając. 
Keksówkę wykładam papierem do pieczenia i przekładam ciasto. Dodałam kilka zmrożonych truskawek, ale to nie jest konieczne.
Wstawiam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C z termoobiegiem i piekę ok. 35 minut. (ja piekłam 40 minut).
ciasto do kawy na szybko

Ciasto ma składniki, które zawsze mam w domu. Robi się je szybko, więc jest idealne, gdy nachodzi mnie ochota na coś słodkiego do kawy. 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)