sobota, 9 lutego 2013

Potem Rosamund Lupton

rosamund lupton

POTEM to tytuł ostatniej przeczytanej przeze mnie książki Rosamund Lupton. Kupiłam ją ostatnio na wyprzedaży w Weltbildzie - polecam, w dobrej cenie można znaleźć prawdziwe perełki.

O czym?


W londyńskiej szkole wybucha pożar, matka biegnie na ratunek... Potem jest szpital i bardzo specyficzne dochodzenie. Fabuła prowadzona jest z ciekawej perspektywy, a przede wszystkim pełno zwrotów akcji. Mnogość szczegółów wzmaga czujność u każdego dociekliwego czytelnika. Tutaj nie ma nic wyłożonego "na tacy", trzeba niemałego sprytu, by samemu dojść do tego, jak to się wszystko skończy. Samo zakończenie pod pewnym względem też jest zaskakujące.

Dlaczego?


Bohaterowie "Potem" są doskonale nakreśleni, "rozłożeni" na czynniki pierwsze. Ich obserwacja pozwala zrozumieć i zobaczyć znacznie więcej. Są tu wątki zdrad, odwracających się oczu, milczenia oznaczającego przyzwolenie, presji wzbudzanej u dzieci, ich ciągłemu poczuciu własnej niedoskonałości. Autorka stworzyła gorzki portret szkoły, jej uczniów i ich rodziców.

Bardzo mi się podobał ten psychologiczny kryminał o próbach przenikania się światów; o zaufaniu; o podejmowaniu trudnych decyzji; o sile miłości. Bo dla mnie to książka o potędze miłości rodzicielskiej i wzajemnym zaufaniu.

Dodatkowo:


Na koniec tylko dodam, że sama okładka też mnie urzekła... Polecam!

Ps. Pierwsza powieść Rosamund Lupton jest podobno jeszcze lepsza!!! Muszę ją mieć :)

2 komentarze:

  1. pożyczysz?;)
    zastanawiałam się jakiś czas temu nad nią, i w efekcie kupiłam magiczne drzewo dla Starszej;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)