wtorek, 9 lutego 2016

Jak zrobić klaps filmowy z papieru?

klaps filmowy

Pozostając w temacie walentynek i wieczoru filmowego proponuję zrobić rekwizyt, który idealnie nadaje się na tę okazję. Oczywiście można kupić gotowca, ale satysfakcja ze zrobienia własnej wersji jest ogromna. Mój klaps jest z papieru i jest na jedną okazję, ale jak się nauczycie co i jak, to kolejne sztuki "zrobią się same". 


Klaps filmowy

Rekwizyt, który kojarzy się z planem filmowym i zawsze stanowił obiekt moich marzeń. Nadszedł dzień, że zrobiłam sobie wersję papierową, choć nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kiedyś zrobić taki klaps z jakieś sklejki.

Jak zrobić taki klaps filmowy?

Starałam się, aby produkty były dostępne w każdym sklepie papierniczym, a samo wykonanie było stosunkowo nieskomplikowane i niezbyt czasochłonne. Jesteście zainteresowani?
jak zrobić klaps filmowy

Potrzebne materiały:

  • ołówek, 
  • nożyk do cięcia,
  • linijka,
  • mata samoregulująca (albo jakiś inny podkład, żebyście stołu nie pocięli),
  • klej, lub taśma dwustronna,
  • biały pisak,
  • ćwiek,
  • jakiś szpikulec, ja użyłam starego drutu/szydełka,
  • tektura, chociaż ja zdecydowałam się na pewien rodzaj pianki; nie wiem jak to się nazywa fachowo, ale jak zobaczyłam w papierniczym to od razu wzięłam,
  • dwa czarne arkusze A4,
  • jedna kartka biała z papieru wizytówkowego, albo z bloku technicznego.

Wykonanie:

Z tektury (pianki) wytnij prostokąt o wymiarach 21 cm x 19 cm, oraz dwa prostokąty o wymiarach 3 cm x 21 cm każdy. 
(1) Z dużego prostokąta wytnij fragment 3 cm x 18 cm (patrz zdjęcie). Już Ci się nie przyda.
(2) Powstałe części klapsa obklej czarnym papierem.
(3) Paski z tektury dodatkowo obklej białym papierem. W tym celu wytnij pasek o szerokości 2 cm i przyklej jak na zdjęciu. Dodatkowo zetnij z jednej strony brzegi.
(4)Przez jeden pasek przełóż ćwieka i wystającą część dużego prostokąta. Drugi kawałek przyklej poniżej na stałe. 
W tym momencie nakleiłam czarny tył na dużą część klapsa, aby nie było widać ćwieka.
diy klaps filmowy
Na koniec należy zrobić napisy białym pisakiem.
jak zrobić klaps filmowy z papieru
Ja zrobiłam pierwszą wersję typowo z okazji Walentynek...
klaps filmowy
Według mnie pomysł z klapsem filmowym z papieru ma wiele innych zastosowań. Można zrobić jako zaproszenie na imprezę, zaproszenie na ślub, albo poinformować rodziców, że zostaną dziadkami! ;)
jak powiedzieć rodzicom, że będą dziadkami?
Jestem ciekawa jak Wam się podoba mój klaps filmowy? Jeśli macie dodatkowe pytania to piszcie śmiało - w komentarzu, albo na maila. 
Przy okazji zajrzyjcie do poprzednich wpisów jeśli chcecie zrobić sobie pudełka na popcorn i zobaczyć moje propozycje filmowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)