środa, 1 czerwca 2011

Dzień Dziecka!

Dzisiaj po raz pierwszy Dzień Dziecka jestem "po drugiej stronie barykady". Moi rodzice oczywiście dzwonili do mnie z życzeniami, ale teraz to ja muszę zadbać o oprawę tego dnia. Jasiu jest tak mały, że dla niego dzisiejszy dzień nie ma znaczenia. W przyszłym roku będzie już inaczej. 
Rano postanowiłam uczcić ten dzień upieczeniem placka. To taki prezent dla mnie i męża. Hehe

KRUSZANIEC SONI
1. Składniki: 
  • 1/2kg mąki
  • 5 zółtek
  • 1 PALMA
  • proszek do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 3 łyżki smalcu
  • 3 łyżki cukru 
Zagniatamy, skruszamy. Dzielimy na 3 części, do 2/3 dodajemy 3 łyżki kakao.

2. Białka z 5 jajek ubić ze szklanką cukru.

3. Owoce, np. truskawki umyć i drobno pokroić (ja miałam niewielką miseczkę, tylko tyle się zostało od wczoraj:))

4. Formę do ciasta smarujemy tłuszczem:
  • wysypujemy warstwę ciemną, potem jasną, na to owoce, potem ubite jajka z cukrem, na koniec warstwa jasna.
Pieczemy około godziny w temp. 180-200 stopni w piekarniku z termoobiegiem.


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)