piątek, 15 października 2010

Poranna pobudka

Dziś miałam wątpliwą przyjemność wstać wcześnie rano, bo mój ukochany kotek głośno i wytrwale domagał się śniadania. Często w takiej sytuacji kładę się spać dalej, ale dzisiaj jakoś nie mogłam. Postanowiłam pójść po świeże bułeczki na śniadanie:)Potem wpadłam na pomysł, że warto byłoby upiec coś do przedpołudniowej kawki (ja to piję teraz tylko zbożową). Mam taki przepis na babkę, składniki raczej zawsze mam w domu, przygotowanie zajmuje jakieś 15 minut i właściwie ciasto robi się samo. Pieczenie zajmuje 1 godzinę. Zawsze jem jeszcze ciepłe. Tak jak teraz:):):)

SZYBKA BABKA

Składniki:
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 kostki margaryny
  • trochę kakao (1-2 łyżeczki)
Wykonanie:
  1. Cukier z jajkami zmiksuję na puszystą masę
  2. Stopniowo dodaję cukier waniliowy
  3. Dodaję roztopioną wcześniej i schłodzoną margarynę oraz mleko
  4. Wszystko dokładnie miksuję
  5. Dodaję mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i znowu dokładnie miksuję 
  6. Większą część ciasta wlewam do przygotowanej formy (tzn. wysmarowanej margaryną), resztę mieszam z kakao i wtedy przelewam do formy
  7. Piekę w temperaturze 170-190 stopni przez godzinę ( używam piekarnika z termoobiegiem, więc nie muszę przekładać formy, ani też sprawdzać czy ok)
 Na koniec posypałam ciasto cukrem pudrem, ale można zrobić jakąś polewę, albo zwyczajnie zjeść bez dodatkowych atrakcji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)