piątek, 4 lutego 2011

Po prostu gotuj!

Odgrzebałam wczoraj książkę Pascala Brodnickiego "Po prostu gotuj". Zrobiłam makaron z kurczakiem, chociaż wprowadziłam pewne zmiany.

Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła
  • 300g makaronu takliatelle
  • 1 kostka bulionowa Knorr
  • 1 rozgnieciony ząbek czosnku
  • 1 posiekana cebula
  • 5-7 dużych pieczarek pokrojonych w plasterki
  • rozmaryn 1/3 szklanki białego wina lub soku z jednej cytryny
  • 2 łyżki śmietany 36 proc.
Wykonanie:
Kurczaka posoliłam i popieprzyłam i podsmażyłam na rozgrzanej części oliwy i masła. Gdy mięso się zarumieniło, włożyłam je do nagrzanego do 180 stopni piekarnika z termoobiegiem na 10 minut. Ugotowałam makaron z kostką bulionową. Na patelni rozgrzałam resztę oliwy i masła, podsmażyłam czosnek, cebulę, potem pieczarki. Dodałam pieprz, rozmaryn, wlałam sok z cytryny i poczekałam, aż część sosu odparowała. dodałam śmietanę, zredukowałam znów część sosu. Dodałam kurczaka i odsączony makaron. Wymieszałam i gotowe!!!

Nie mam zdjęć, ale mam nadzieję, że to nikogo nie zniechęci nikogo przed wypróbowaniem przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)