sobota, 12 stycznia 2013

Na słodko

     Wczoraj, aby godnie rozpocząć weekend upiekłam placek. Zainspirowałam się przepisem ze Smaków Życia. Zanim jednak przeczytacie o nim, posłuchajcie nowej wersji tego hitu ;P

Ciasto czekoladowo - cynamonowe
Składniki:
  • 1 i 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1/2 tabliczki czekolady mlecznej
  • 1 kostka masła
  • niepełna szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 2-3 łyżki mąki
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
Wykonanie:
Czekoladę pokruszyć na kawałki i rozpuścić na małym ogniu razem z masłem. Ostudzić.
Jajka dokładnie zmiksować z cukrem, dodać do ostudzonej czekolady i dalej mieszać. 
Połączyć mąkę z cynamonem i dodać do masy czekoladowo - jajecznej. delikatnie wymieszać.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wlać ciasto.
Wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i piec 30 minut

Uwaga! Ciasto powinno być wilgotne, więc test patyczka nie ma sensu!

Swój kawałek ciasta posypałam wiórkami kokosowymi, ale można podać na ciepło z lodami (widziałam w jakieś restauracji). 
Smacznego!
ps. Zastanawiam się nad kupnem silikonowej formy do pieczenia. Jestem ciekawa, czy macie zdanie na ich temat...
Pozdrawiam ciepło w sobotni dzień...

4 komentarze:

  1. mmmm smaczne.. chyba pożyczę sobie przepis i też spróbuję ;)
    Jeśli chodzi o formę silikonową - świetna! Mam tylko jedną (niestety)keksówkę i uważam, że super;) Nie trzeba smarować blaszki, nie przywiera..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak reklamują te formy, więc chyba się wkrótce skuszę:)

      Usuń
  2. a mi się nie chce, wypaliłam się przez te święta pod względem pieczenia, zresztą jeszcze mam makowca w zamrażalniku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. siostra ogranicza słodkie zdrowiej je a tu taki cios dobrze ze przez monitor nie przybędzie mi kalorii:PPP

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)