środa, 4 marca 2015

Chlebek bananowy Nigelli

     Dziś podzielę się z Wami przepisem na pyszny, absolutnie smaczny włoski chlebek bananowy Nigelli, który znalazłam na blogu Kalejdoskop kulinarny. Trochę zmieniłam proporcje, przede wszystkim użyłam mniej cukru niż w oryginale.

WŁOSKI CHLEBEK BANANOWY NIGELLI

Składniki:

  • 150 ml oleju roślinnego
  • 3 średnie banany (ok. 300 g bez skórki)
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 150 g drobnego cukru
  • 170 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sodu oczyszczonej
  • 4 łyżeczki espresso (ja zaparzam kawę i lekko studzę).

Wykonanie:

Ugnieć banany z aromatem waniliowym i solą, a następnie utrzyj z olejem. Dodawaj po jednym jajku, a następnie dosyp cukier.

Dodaj mąkę, sodę oraz espresso i delikatnie wymieszaj na gładkie, płynne ciasto. Przelej do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, albo natłuszczonej.Ustaw na blasze w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni.  Piec 50 minut z funkcją termoobieg. 
 

Patyczek wbity w środek powinien być prawie czysty po wyjęciu. Wystudź.

Z tych samych proporcji można upiec 12 muffinek: piec je 20 min. w piekarniku nastawionym na 200°C.

*przygotowanie chlebka nie wymaga użycia miksera, można wymieszać wszystko w misce za pomocą trzepaczki
**ciasto po upieczeniu i wyjęciu z piekarnika lekko opada!


Chlebek idealny na drugie śniadanie, u mnie z kawą zbożową.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)