niedziela, 28 lutego 2016

Jak zrobić pudełko na wielkanocne słodycze?

kurs na pudełko
Wielkanoc coraz bliżej, więc moje przygotowania ruszyły pełną parą. Jak co roku zrobiłam niewielkie pudełeczka na słodycze, które wręczam znajomym z okazji tego święta. Postanowiłam podzielić się z Wami moim tegorocznym pomysłem, żebyście mogli także coś takiego przygotować. Co Wy na to? ;)


Pudełka na słodycze z okazji Wielkanocy


Pomysł zaczerpnięty z bloga melisaesplin.com, skąd możecie pobrać gotowy, kolorowy plik do wydruku A4. Ja postanowiłam zrobić po swojemu, korzystając z całej gamy kolorowych papierów do scrapbookingu, które posiadam. 

Jeśli macie ochotę zrobić pudełka według moich wymiarów to zapraszam.

Potrzebne materiały:

  • papier do scrapbookingu 30,5 cm x 30,5 cm (najlepiej dwa arkusze pasujące do siebie),
  • nożyczki / nożyk do cięcia,
  • ołówek,
  • linijka,
  • gumka do mazania,
  • dziurkacz,
  • wstążka,
  • rafia wielkanocna do wypełnienia pudełka (ja w zeszłym roku kupiłam krepę i pocięłam)
  • taśma dwustronnie klejąca, ewentualnie klej ( z taśmą łatwiej),
  • narzędzie do bigowania ( ja często używam starego szydełka).
Muszę się przyznać, że w tym roku w końcu wykorzystałam swoją tablicę do bigowania, dzięki czemu mogłam w dość krótkim czasie zrobić dużo, dużo takich pudełek. Jeśli jej nie macie to żaden problem, ale potrwa to trochę dłużej. I tyle.

Zaczynamy robić pudełko z jajem!

1. Arkusz papieru do scrapbookingu przecinamy w połowie (A -B). 
kurs na pudełko wielkanocne

2. Jedną połowę wycinamy i bigujemy według szablonu ze zdjęcia (C).
pudełko wielkanocne
Linie ciągłe - linie cięcia
Linie przerywane - linie bigowania

Jeśli korzystacie z tablicy do bigowania to wygląda to tak:
pudełko wielkanocne
Czarna strzałka - bigowanie papieru w poziomie, czyli dłuższym bokiem
Czerwona strzałka - bigowanie w pionie, czyli krótszym bokiem

Powstały szablon zaginamy w miejscach bigowania i na "skrzydełkach" nakładamy taśmę klejącą.
kurs na pudełko wielkanocne
Następnie sklejamy pudełko.
kurs na pudełko wielkanocne
Kolejny etap to wycięcie dwóch jajek z ozdobnego papieru i zrobieniu w nich dwóch dziurek, przez które przeciągniemy wstążkę.
kurs na pudełko z jajami
Jajka przyklejamy do naszego pudełka, wkładamy rafię ozdobną, słodycze, zakładamy wstążkę i gotowe! Z jednego arkusza papieru mamy dwa upominki :)
kurs na pudełko z jajem
Do środka proponuję włożyć czekoladowe zajączki i jajeczka, ale to właściwie Wasza sprawa. Gotowe pudełko można owinąć celofanem, dzięki czemu łatwiej będzie przenieść i wręczyć. Jeśli użyjecie własnych papierów do scrapbookingu to możecie zrobić różne wzory pudełek, a nawet wielkości. 
kurs na pudełko
kurs na pudełko
Jeśli jednak nie macie materiałów, albo czasu to odsyłam Was na stronę www, gdzie znajdziecie gotowy kolorowy szablon do druku. Mam jednak nadzieję, że zachęciłam Was do zrobienia własnoręcznie takich pudełek, a mój kurs jest wystarczająco czytelny i zrozumiały. Zawsze możecie pisać do mnie zapytania - chętnie pomogę.
Przy okazji zajrzycie do upominków wielkanocnych z poprzednich lat:
Dziękuję za odwiedziny. 
Pozdrawiam serdecznie.
Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)