wtorek, 22 marca 2016

Trzy bajki pełnometrażowe przedszkolaka!

auta, samoloty, kung fu panda
Przygotowałam dla Was listę trzech ulubionych filmów mojego syna. A właściwie synów, bo ostatnio Jaś ogląda razem z Piotrusiem, bawią się i "gadają tekstami". Moja lista jest zdecydowanie chłopięca, ale może się mylę?(mieliśmy również lekką "fazę" na Krainę Lodu, czyli film bardzo dziewczęcy.)
Może komuś te filmy podsuną pomysł na prezent? Filmy na DVD to ZAWSZE dobry pomysł. Poza książką, oczywiście! ;)


AUTA  i AUTA 2


To już kolejny okres, gdy chłopcy oglądają tylko te dwa filmy na zmianę. Jest to zapewne spowodowane pojawieniem się w domu gry na Playstation NEED FOR SPEED, która zafascynowała Jasia...
Auto Zygzak McQueen to chyba najbardziej rozpoznawalny bohater filmowy wśród chłopięcych przedszkolaków. Wcale się nie dziwię. Wyścigowiec z początku nie budzi naszej sympatii, ale wraz z rozwojem akcji pełnej błyskotliwych dialogów i dynamicznych scen, zaczynamy mu kibicować w wyścigu o ZŁOTY TŁOK.

Gadżety z bajki AUTA

Widoczne na zdjęciach autka należą do naszej domowej kolekcji. Były jeszcze wersje Zygzaka duże, takie typowo plastikowe, ale chyba zostały na działce. A ciężarówka Maniek już od dawna "się skończyła"...
Mamy oczywiście jeszcze kilka pudełek różnych puzzli, ale to chyba standard?
Ostatnie dni upływają chłopakom zdecydowanie na wyścigach: Zygzak kontra Francesco, czyli Auta 2. 


SAMOLOTY i SAMOLOTY 2

Jest to krzepiąca historia małego samolociku rolniczego, który dzięki odwadze i byciu "fair play" spełnia swoje marzenie i zdobywa puchar LOT WOKÓŁ GLOBU. Całość jest prosta i schematyczna, ale wszyscy bohaterowie bardzo wyraziści i sympatyczni. Dialogi dowcipne, zakończenie krzepiące.
W drugiej części bajki wykorzystano piosenkę AC/DC i jest to jedna z moich ulubionych scen, niestety Jasiu chyba się jej trochę boi i przewija.

Gadżety z bajki SAMOLOTY

Dusty
Tutaj mamy już więcej elementów. Figurki, puzzle, kubek na kakao, ale także ubrania typu koszulki, czy pidżama. 
Samoloty to film ( a właściwie filmy), do których Jasiu regularnie wraca. I ja też, przyznaję. :)
SAMOLOTY 2

KUNG FU PANDA i KUNG FU PANDA 2

gra na playstation i film
Zaczęło się od demo gry na Playstation, potem było pierwsze dvd, a w święta Jasiu znalazł drugą część pod choinką. No a potem były jego urodziny...
Szaleństwo totalne, które spowodowało, że mój synek zaczął robić jakieś dziwne wymachy rąk i nóg, ale najfajniej jest, gdy bracia "gadają dialogi filmowe":

Jaś jako Zły Charakter: I co mi zrobisz? Siądziesz na mnie?
Piotruś jako Panda: Nie kuś mnie...

Kung Fu Panda to kolejna wersja historii "od zera do bohatera". Wcześniej były auta i samoloty, a tym razem jest to duża, tłusta panda, która dzięki ciężkiej pracy realizuje swoje marzenie, czyli poznaje tajniki kung fu. Przy okazji zdobywa uznanie i przyjaźń swoich idoli. Urocze, krzepiące i bardzo śmieszne. 

Gadżety

Były jakieś mini figurki z jajek niespodzianek, ale jakoś nie wzbudziły entuzjazmu. Od kilku dni hitem jest deser...
deser monte z filmu
Wkrótce do kin wchodzi trzecia część tej historii i Jasiu już ma obiecane, że wybierze się z tatą do kina. Całkiem prawdopodobne, że pojawią się wtedy jakieś gadżety. 

Trzy bajki dla przedszkolaka, które może spokojnie obejrzeć również dorosły. Pamiętam jak się nie mogłam doczekać, kiedy będę mogła bezkarnie chodzić do kina na animacje dla dzieci. Oczywiście nie zawsze i wszystko się nam podoba, ale te trzy filmy opisane przeze mnie to pewniaki! Nie sprawdziły się Minionki, a Mały książę jakoś nas nie zachwycił (chyba za wcześnie dla Jasia), ale np. W głowie się nie mieści to świetny film. Przy okazji kupię DVD, więc pewnie będziemy często oglądać. 

Jak Jasiu był mniejszy opisałam innych idoli, również z filmów pełnometrażowych.

Może macie swoje propozycje bajek pełnometrażowych dla przedszkolaka? Podzielcie się pisząc w komentarzu, albo dodając stosowne zdjęcie. (Nie musicie się logować do konta DISQUS, można dodawać jako GUEST, czyli gość). 
Ps. Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa, a zabawki należą do moich dzieci. Obdrapane, pogryzione, czyli norma.

Pozdrawiam!
wiosenny baner
Czujecie już wiosnę? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)