piątek, 28 listopada 2014

To jest pyszne!

     Wspominałam wcześniej, że jestem na diecie. To jednak wcale mnie nie powstrzymuje od jedzenia słodyczy, tylko teraz czytam etykiety i sama kombinuję.

     Ostatnio znalazłam przepis na batoniki owsiane, tylko musiałam wcześniej dokładnie wszystko zważyć i policzyć, bo wytyczne typu "garść" są do niczego!

    BATONIKI OWSIANE Z JAGODAMI GOJI


Składniki:
  • miód 40 g (ja miałam wielokwiatowy)
  • banan 90 g
  • płatki owsiane 110 g
  • suszona żurawina 40 g
  • suszone jagody goji 25 g
Wykonanie:

Na początku rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
Miód rozgrzewamy na patelni, dodajemy rozgniecionego banana i pozostałe składniki. Suszoną żurawinę sugeruję drobno pokroić, bo żałuję, że tego nie zrobiłam.
Całość dokładnie mieszamy.
Foremkę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, chyba, że macie takie specjalne do zapiekania jak ja (chyba aluminiowe z Biedronki), albo silikonowe.
Rozkładamy powstałą masę do foremki równo i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na ok 20 minut.
Wyjmujemy i studzimy! Potem jeszcze wkładamy do lodówki na co najmniej godzinę i dopiero wtedy kroimy!!!




Z tego przepisu wyszło mi sześć kawałków, gdzie... 

1 kawałek ma około:
  • 158 kcal
  • 1,7 tłuszczy
  • 33,1 węglowodanów
  • 3,5 białka
Batony są sycące, całkiem słodkie, a moim maluchom także smakowały.

     Ciekawe, czy Wy macie jakieś takie słodkie fit przepisy? Może się pochwalicie? 

Udanego weekendu, który już tuż, tuż...

Ps. Wczoraj wieczorem okazało się, że moja kartka świąteczna dostała nagrodę pocieszenia u Agnes B.  Już wkrótce moje prace będą podpisane cudnym stempelkiem. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)