wtorek, 25 marca 2014

Przeczytane...

     Jak tylko zobaczyłam tę książkę w ofercie Biedronki, od razu wiedziałam, że MUSZĘ ją przeczytać.


     Bob Thomas w świetny sposób opowiedział życie Walta Disneya, człowieka, który na stałe zapisał się w świadomości popkultury.

    Walt odpowiada na pytanie w jaki sposób biedny chłopak z małego miasteczka stworzył jedną z największych korporacji rozrywkowych na świecie? Dostajemy tutaj doskonały materiał, bardzo rzetelny i podany chronologicznie. Autor biografii miał ułatwione zadanie, bo znał osobiście samego Walta, mógł rozmawiać z każdym w jego firmie, miał dostęp do prywatnej korespondencji, a także korzystać z archiwum korporacji. Mnogość źródeł mogła przytłoczyć autora książki, ale wyszedł zwycięsko. 

     Z książki wyłania się obraz Walta Disneya wizjonera, człowieka z pasją, pełnego optymizmu i wiary w lepsze jutro. Sam pomysłodawca Myszki Miki był słabym rysownikiem, co zresztą sam przyznawał, ale miał niezwykły dar odkrywania talentów. Potrafił od początku otaczać się odpowiednimi ludźmi, wyczuwał co się będzie podobało, doceniał i popierał nowinki techniczne. Dzięki jego ciężkiej pracy i niebywałej fantazji od kilku pokoleń dostajemy rozrywkę w najwyższej jakości. 

     Książkę czyta się szybko, lekko, wciąga od samego początku. Pozycja obowiązkowa dal fanów Myszki Miki i innych postaci stworzonych przez Walta Disneya. Myślę, że każdy fan książek biograficznych będzie miał dużą przyjemność z czytania, bo napisana jest sensownie, klarownie i czytelnie. Brak właściwie dłużyzn. Polecam!!!

     Przy okazji czytania tej biografii uświadomiłam sobie jak wiele filmów widziałam, nie wiedząc, że to DISNEY! Teraz chętnie obejrzałabym niektóre jeszcze raz, bo znając proces powstawania, mogłabym spojrzeć na nie inaczej.

    Ps. Przez całą książę miałam skojarzenia Walta Disneya z Jobsem. Łączy ich wyobraźnia, fantazja, wizjonerstwo, dążenie do perfekcji, a także to, że potrafili otaczać się odpowiednimi współpracownikami.

Jeszcze raz polecam Wam książkę Walt Disney. Potęga marzeń napisaną przez Boba Thomasa!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz mi komentarz :)